بررسی لوازم آرایشی

بررسی و نقد وسایل آرایشی و بهداشتی

بررسی لوازم آرایشی

بررسی و نقد وسایل آرایشی و بهداشتی

30 واقعیت جالب در مورد آرایش و لوازم آرایشی

نمی دانید چگونه می توانید وقت آزاد را سپری کنید که مایلید کمی از کار نوشتن مقاله در دانشگاه خود کوتاه بیایید؟ دانشجو بودن در واقع سرگرم کننده است ، گرچه ممکن است قبل از امتحانات یا تکمیل مقالات متعدد ، با مطالعه در اواخر شب احساس غرق شوید. نوآوری های فناوری آموزشی ، زندگی دانشجویی را آسان می کند زیرا می توانید برای انجام تحقیقات یا کمک به قالب بندی مقاله به منابع آنلاین دسترسی پیدا کنید. بنابراین شما همیشه می توانید کمی برای استراحت ، گوش دادن به موسیقی یا خواندن چیزی برای سرگرمی پیدا کنید. و چه چیزی بهتر از خواندن برخی از حقایق تصادفی در مورد زیبایی و لوازم آرایشی است؟ در اینجا لیستی از حقایق پر زرق و برق درباره آرایش و مواد آرایشی آورده شده است که شاید از آنها آگاهی نداشته باشید.


کلمه "لوازم آرایشی" ریشه ای یونانی دارد. این واژه از کلمه "kosmos" گرفته شده است که به معنی تزئین یا ترتیب دادن است. مجله مشهور Cosmopolitan نیز این ریشه را دارد.

مواد آرایشی بخشی جدایی ناپذیر از سلامتی و بهداشت در مصر باستان بود. مصریان باستان از قرص و کرم برای محافظت از پوست خود در برابر باد خشک و خورشید استفاده می کردند. روغن های طبیعی از مواد اصلی عطرهایی بودند که در مناسک مذهبی نیز مورد استفاده قرار می گرفتند.

جراحی زیبایی یک تجارت پررونق به ارزش 20 میلیارد دلار است و به رشد خود ادامه می دهد. در ایالات متحده آمریکا ، از سال 1997 تعداد جراحی های پلاستیک بیش از 220٪ افزایش یافته است.

شرکت های زیبایی 25٪ از فروش خود را صرف تبلیغ و تبلیغات می کنند و فقط 2-3٪ را برای تحقیق و توسعه صرف می کنند. شرکت های دارویی 15٪ از فروش خود را صرف تحقیقات می کنند.

صنعت زیبایی جهانی شامل آرایش (18 میلیارد دلار) ، عطر (15 میلیارد دلار) ، مراقبت از مو (38 میلیارد دلار) و مراقبت از پوست (24 میلیارد دلار) است.

هر ساله آمریکایی ها بیشتر از هزینه های خود صرف آموزش زیبایی می کنند.

صنعت زیبایی جهانی سالانه 7 درصد رشد نشان می دهد که بیش از دو برابر نرخ تولید ناخالص داخلی در کشورهای پیشرفته است.

اولین رژ لب تقریباً 4000 سال پیش در بین النهرین باستان ظاهر شد که زنان لبهای خود را با گرد و غبار ساخته شده از سنگهای قیمتی گرانبها تزئین کردند.

اولین لاک ناخن ثبت شده در سال 1919 ظاهر شد و این رنگ صورتی کم رنگ بود.

رنگ موی مصنوعی مدرن در سال 1907 توسط بنیانگذار L’Oreal Eugène Schueller اختراع شد.

حدود 1300 ماده سمی استفاده از آن در محصولات زیبایی ممنوع است. در ایالات متحده آمریکا ، این تعداد فقط 11 است.

در دوران رومی ، حتی مردان لب های خود را با رژ لب رنگ آمیزی می کردند تا درجه اجتماعی خود را نشان دهند.

مطالعه ای که در سال 1991 انجام شد ، نشان داد که سیاستمدار زنی که هنرمندان گریم هالیوود را استخدام کرده است ، احتمالاً 30٪ در مبارزات انتخاباتی خود پیروز می شود.

یک زن متوسط ​​روزانه از ده محصول مراقبت از زیبایی که حاوی 168 ماده شیمیایی است استفاده می کند. یک مرد متوسط ​​فقط از 6 محصول با 85 ماده اولیه استفاده می کند.

اولین دئودورانت رول در سال 1952 اختراع شد.

اولین اسپری مو برای بازار انبوه توسط L’Oreal در سال 1960 راه اندازی شد.

آزتک ها از سوسک های حلزون خشک شده برای رنگ آمیزی چشم و لب های خود قرمز استفاده می کنند.

رومیان باستان با تخمیر زالو در سرکه رنگ موی سیاه می ساختند.

در نظر گرفته شده است که لاک ناخن در چین حدود 3000 سال قبل از میلاد اختراع شده باشد. از سفیده تخم مرغ ، موم ، پودر رنگی و عربی صمغ ساخته شده بود.

در یونان باستان ، زنان موهای خود را با عصاره های گیاهی یا آرسنیک روشن می کردند.

اولین دئودورانت مدرن حاوی کلرهیدرات آلومینیوم در سال 1889 در فیلادلفیا اختراع شد.

استفراغ نهنگ و نهنگ پو از مواد تشکیل دهنده عطرهای فانتزی هستند زیرا اطمینان از ماندگاری بیشتر رایحه های دیگر را می دهند. قیمت آن هر گرم 200 دلار است.

برخی از اسپاها صورت "گیشا" را با قیمت 150 دلار ارائه می دهند. این شامل فضولات بلبل مرطوب است که به صورت زده می شود و اجازه می گیرد روی آن خشک شود

در دوران الیزابت از قطران ذغال سنگ به عنوان ریمل ، مداد ابرو و خط چشم استفاده می شد. قابل اشتعال بود ، بوی بدی دارد و باعث کوری می شود.

حدود 3000 سال قبل از میلاد ، زنان یونانی از موهای گاو به عنوان ابروهای جعلی استفاده می کردند.

برای براق شدن سایه چشم و رژ لب ، مقیاس ماهی معمولاً اضافه می شود.

در اسپانیا در قرن هجدهم ، زنان جوان خاک رس می خوردند که منجر به کلروز یا کم خونی می شود تا رنگ چینی بدست آورد.

در قرون وسطی ، زنان برای بهبود رنگ چهره خود ، آرسنیک را می بلعیدند.

فروش رژ لب معمولاً در دوران رکود اقتصادی افزایش می یابد.

در طول قرن نوزدهم ، زنان و مردان محترم آرایش یا عطر نمی پوشیدند. موارد استثنا کرم نامرئی پوست و رایحه های گل ضعیف بود.

https://www.zarias.com/30-interesting-facts-makeup-cosmetics/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد